Cincin Nikah Lelaki dalam Islam


Buat wanita yang mencari suami unggul..
KLIK link  dibawah!



Walaupun para lelaki dilarang untuk memakai cincin yang diperbuat daripada emas, tetapi ada beberapa jenis cincin yang dibolehkan untuk dipakai iaitu:

#1  Cincin nikah diperbuat daripada perak


Cincin perak sangat  sesuai untuk kaum laki-laki. Pada zaman ini, banyak reka bentuk cincin yang mampu menonjolkan sikap dan kemaskulinannya sehingga kelihatan gagah dan berkaliber. Cincin ini juga reka bentuknya sangat ringkas.Reka bentuknya juga tidak dihasilkan untuk perempuan.
 
 


#2  Cincin nikah diperbuat daripada besi


Cincin yang diperbuat daripada besi juga boleh dipakai untuk lelaki terutamanya sewaktu ingi bernikah. Reka bentuknya juga sangat elegan dan tersenarai dalam pilihan untuk kelihatan lebih maskulin bagi pihak lelaki. Asalkan bukan emas, cincin besi ini menjadi pilihan kepada lelaki.


#3 Cincin nikah diperbuat daripada poladium


Cincin yang diperbuat daripada poladium ini juga sangat disarankan untuk dipakai oleh lelaki. Hal ini kerana reka bentuknya yang elegan dan menyerlahkan kelakian seorang lelaki yang berkaliber.


#4  Cincin nikah berbahan titanium


Cincin yang terbuat dari bahan dasar titanium ini juga merupakan cincin yang boleh dipakai oleh laki-laki muslim. Sebab cincin yang satu ini bukan cincin emas putih atau pun platinum. Cincin ini murni tatanium yang sudah beredar dipasaran. Maka dari itulah anda bisa memilih cincin yang terbuat dari logam yang satu ini. Reka bentuknya juga menonjolkan kelakian dan masih meninggalkan kesah elegan.

#5 Cincin nikah palladium


Palladium termasuk bahan ataupun logam baru yang digunakan untuk pembuatan perhiasan. Cincin ini juga sebenarnya sudah cukup popular di kalangan masyarakat. Bahan yang satu ini tidak termasuk dalam bahan emas. Dan, cincin ini boleh dipakai untuk kaum muslim.


Demikianlah serba sedikit jenis-jenis cincin nikah dalam islam. Semoga bermanfaat untuk anda semua.

Artikel Lain yang Menarik untuk Anda Baca:

Comments